Menu

Czy SEO i ePR mogą połączyć siły?

eprWidoczność jest obecnie gwarantem sukcesu firmy w Internecie, trudno więc dziwić się, że osoby odpowiedzialne za wizerunek marki robią wszystko, aby strony mogły pochwalić się najwyższymi pozycjami w wyszukiwarkach. Działania skuteczne jeszcze kilka lat temu dziś nie przynoszą jednak oczekiwanych rezultatów, aby je wspierać wiele przedsiębiorstw decyduje się więc również na aktywność w mediach społecznościowych. Podejście takie nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem, tam właśnie użytkownicy Internetu spędzają bowiem obecnie najwięcej czasu. Działania w Internecie przynoszą najlepsze rezultaty przede wszystkim wówczas, gdy poszczególne narzędzia są ze sobą we właściwy sposób połączone. Nie wolno więc zapominać o tym, że Social Media Marketing oraz SEO są wzajemnie uzupełniającymi się płaszczyznami, jeśli więc osobom odpowiedzialnym za ich rozwój przyświeca wspólna strategia działania, mogą przyczynić się do usprawnienia aktywności marketingowej prowadzonej w Internecie. W tym przypadku kluczowe znaczenie ma bardzo konkretny plan działania.

Owszem, możemy poddawać go pewnym modyfikacjom, jeśli jednak obie grupy marketingowców koordynują swoje działania pozostając w nieustannym kontakcie, mają największe szanse na osiągnięcie pożądanego efektu. Osoby, które nie podchodzą do tego zalecenia z należytą powagą muszą liczyć się z tym, że działanie takie może okazać się niekorzystne przede wszystkim dla nich samych, wdrażanie strategii marketingowych wtedy, gdy strona nie jest zoptymalizowana jest bowiem postrzegane jako poważny błąd.

epr i pozycjonowanie Kluczem do sukcesu jest zatem umiejętne łączenie obu dróg wykorzystując ich atuty. Podmioty zainteresowane poprawą widoczności firmy w Internecie muszą liczyć się i z tym, że walka o zdobycie wysokiej pozycji jest coraz bardziej zacięta. Konkurują ze sobą przy tym nie tylko poszczególne firmy rywalizujące o zainteresowanie w oczach klienta. Nie mniej istotna jest też rywalizacja tocząca się w cieniu tej pierwszej, a mianowicie ta, która jest starciem firm z robotami wyszukiwarek. To ostatnie charakteryzują się coraz większą czujnością i przenikliwością, okazuje się więc, że wyłapanie nieprawidłowości pojawiających się podczas pozycjonowania nie jest dla nich już problemem. Nie brakuje firm nadal poszukujących sposobów na przyspieszenie wyników działań SEO, naturalna ewolucja jest jednak zdecydowanie bezpieczniejszym rozwiązaniem. Warto więc umieszczać w różnych miejscach linki do pozycjonowanej strony i w ten sposób poprawiać jej pozycję w rankingu.

Redaktor kwisonalia.pl