Menu

Optymalizacja strony www w praktyce

optymalizacja strony Liczba stron internetowych jest coraz większa, trudno się zatem dziwić, że zaistnienie w sieci jest zdecydowanie bardziej skomplikowane, niż miało to miejsce do tej pory. Nie oznacza to jednak, że szansę na osiągnięcie takiego celu mają tylko nieliczni. Droga jest otwarta także dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z wirtualnym światem, a kluczem do sukcesu wydaje się między innymi optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych znana też jako SEO. Już na wstępie warto zresztą podkreślić, że mówienie o wyszukiwarkach w liczbie mnogiej jest współcześnie pewnym nadużyciem, w roku 2015 liczy się bowiem przede wszystkim Google – wyszukiwarka, z której korzysta niemal dziewięciu na dziesięciu internautów. Zdecydowana większość z nich preferuje znajdowanie przydatnych informacji z wykorzystaniem słów kluczowych, te ostatnie mają więc istotne znaczenie także dla osób zajmujących się tworzeniem stron www.

Przypodobanie się robotom Google nie jest wcale prostym zadaniem, szacuje się bowiem, że podczas oceniania strony biorą one pod uwagę nawet 200 zróżnicowanych kryteriów. Nie zawsze jesteśmy nawet w stanie odpowiedzieć na pytanie o to, co jest dla nich najważniejsze, strony poddawane są bowiem nieustannej analizie, a wspomniane kryteria modyfikowane. Nie oznacza to jednak, że nie można odpowiedzieć na pytanie o to, jak powinna wyglądać strona, która jest atrakcyjna z punktu widzenia robotów Google, niektóre czynniki brane przez nie pod uwagę są bowiem dobrze znane. Wiadomo, między innymi, że duże znaczenie ma adres URL, a choć Google analizuje przede wszystkim pojawiające się na stronie www słowa kluczowe, nie mogą pojawiać się one w przypadkowym kontekście. Zaskoczeniem nie powinno być też to, że Google walczy z duplikatami stron, kopiowanie cudzych treści może więc oznaczać koniec naszej własnej witryny. Chcąc zaistnieć w wyszukiwarce powinno się też dbać o linki przychodzące kierujące do niej z innych witryn, choć nie wolno pozwalać sobie na to, aby sprawiały one wrażenie nienaturalnych. Dobrze jest również formatować tekst kładąc szczególnie duży nacisk na nagłówki.

Specjalista ds. SEO/SEM