Menu

Treść jako klucz do skutecznego pozycjonowania

content marketing Co zrobić, gdy zależy nam na tym, aby pozycjonowana przez nas strona www rzeczywiście zaistniała w Internecie? Pomysłów jest co najmniej kilka, osoby związane z branżą SEO coraz częściej zwracają jednak uwagę na to, aby stawiać nie tylko na samą optymalizację, ale również na treść. Teoretycznie, mamy do czynienia z zasadą obowiązującą już od wielu lat, w praktyce jednak w ostatnim czasie nie było to aż tak oczywiste. Nacisk kładziono przede wszystkim na ilość, a nie na jakość, można było więc odnieść wrażenie, że to przyrost sztucznie tworzonych nowych podstron jest w stanie zagwarantować pozycjonerowi największy sukces. Dziś odchodzi się już od zawartości wygenerowanej automatycznie, warto przy tym zrezygnować nie tylko z tekstów zbudowanych z synonimów oraz wygenerowanych przez mieszarki. Nie mniej niebezpieczne okazują się być kategorie wolne od jakichkolwiek produktów pojawiające się w sklepach internetowych, artykuły będące kopiami treści publikowanych na innych portalach, a także pojawianie się tej samej treści na wielu podstronach w jednym serwisie. Trudno też liczyć na wsparcie ze strony forum internetowego, jeśli znajduje się na nim niemal sam SPAM.

Zmiana podejścia do treści na stronach www z pewnością byłaby trudniejsza, gdyby nie pomoc, jaką osobom zawodowo zajmującym się SEO oferuje Google. Nie ma, oczywiście, prostych zasad, które za każdym razem gwarantowałyby sukces, rekomendacje twórców wyszukiwarki sprawiają jednak, że bez większego trudu można odpowiedzieć na pytanie o to, jakie cechy powinien mieć wartościowy tekst. Jest ich co najmniej kilka, w pierwszej kolejności warto jednak zwrócić uwagę na to, czy jest on wciągający i rzeczywiście naturalny, okazuje się bowiem, że Google właśnie te jego atrybuty ceni szczególnie wysoko. Algorytmy wyszukiwarki analizują nie tylko ilość odwiedzin, ale i czas, jaki użytkownicy spędzają odwiedzając stronę www.

skuteczne pozycjonowanie Nie da się więc zaprzeczyć tego, że zatrzymanie ich na dłużej niesie wymierne korzyści. O pewnej zmianie jakościowej możemy mówić i wówczas, gdy analizujemy znaczenie słów kluczowych umieszczonych na stronach www, okazuje się bowiem, że nie jest już ono tak duże, jak miało to miejsce przed kilkunastoma miesiącami. Owszem, nadal warto je stosować, ponieważ jednak algorytmy Google coraz lepiej radzą sobie nie tylko z treścią na stronie, ale i z kontekstem, warto zwracać uwagę na to, czy wspomniane słowa pasują do tego, o czym się pisze. Chcąc zaistnieć w Internecie warto też poświęcić nieco uwagi przejrzystości, w tym nie tylko akapitom i pogrubieniom, ale również śródtytułom, ramkom i wypunktowaniom. Nie możemy zapominać o tym, że zmienia się sposób, w jaki korzysta się z Internetu, internauci nie mają już więc tak wiele czasu, jak do tej pory na znalezienie wartościowych informacji. Jeśli im się tego nie ułatwi, istnieje duże prawdopodobieństwo tego, że zaczną korzystać ze stron konkurentów, aby pokonać ten niedostatek. Tworząc treści nie wolno też zapominać o portalach społecznościowych. Nie każdy je lubi, trudno jednak nie zgodzić się z tym, że sprawdzają się znakomicie jako media służące do przenoszenia ciekawych tekstów. Przygotowując strony internetowe nie wolno więc pomniejszać ich znaczenia.

Redaktor kwisonalia.pl