Menu

Facebook - zmiany w regulaminie od 1.01.2015.

regulamin facebookPrzed rozpoczęciem nowego roku użytkownicy Facebooka otrzymali informację o zmianie regulaminu, która weszła w życie od 1 stycznia. Czy możemy spodziewać się zmian o charakterze ogólnym czy rewolucji? Przygotowaliśmy dla Was garść pożytecznych informacji, w ramach których otrzymacie kompleksową ocenę zmian i wyszczególnienie wszystkiego co zostało wprowadzone. Na samym początku uspokajamy - oczywiście żadna rewolucja nas nie czeka i zmiany mają przede wszystkim ogólny charakter dlatego nie trzeba się ich obawiać. Prywatność użytkownik W dobie wszechogarniającego internetu prywatność jest kwestią, do której przywiązuje się szczególną wagę. Dlatego na tym polu Facebook również rozwija swoje działania. Wprowadzone zmiany nie są jednak korzystne dla użytkownika, gdyż pozwalają jeszcze głębiej wnikać w jego prywatność co może okazać się denerwujące. Przede wszystkim Facebook chce gromadzić coraz więcej różnorakich danych o użytkowników. Między innymi gromadzone będą one o stanie baterii w urządzeniu czy sile połączenia sieciowego. Na tej podstawie mają być przygotowane aplikacje proponowane poszczególnym użytkownikom.

Poza tym serwis ma gromadzić dane transakcyjne oraz lokalizacyjne nawet wbrew wolu użytkownika. Dodatkowo serwis chce pracować nad udostępnieniem lepszych reklam. Dlatego będzie gromadził dane dotyczące przeglądanych przez użytkownika witryn i na tej podstawie dopasuje spersonalizowane reklamy, które będą wyświetlane na jego profilu. Zaletą tych wszystkich zmian będzie większa przejrzystość serwisu oraz graficzne elementy pozwalające na wygodne korzystanie z zasobów. Zwiększona ma być również możliwość moderowania kto jakie treści udostępniane przez użytkownika będzie mógł zobaczyć. Nowe usługi Dodatkowo serwis chce wprowadzić wygodne rozwiązania na wielu płaszczyznach.

Między innymi dlatego pojawia się przycisk kup, który będzie pozwalał na dokonywanie zakupów bez wychodzenia z Facebooka. Uzupełniana jest również usługa „odkryj wydarzenia wokół Ciebie”. Na podstawie gromadzonych przez serwis danych lepiej mają być dopasowane wydarzenia do jego zainteresowań. Chodzi o to, by użytkownik dostał takie informacje, które rzeczywiście mogą go zainteresować. Poza tym mają pojawiać się usługi, które pozwolą na współpracę z innymi spółkami oraz aplikacjami.

nowy regulamin facebookLepsza synchronizacja Tym razem serwis postawił również na zadowolenie użytkowników i zdecydował się wprowadzić rozwiązania, które pozwolą na synchronizowanie serwisu używanego jednocześnie na wielu urządzeniach. Do tej pory ustawienia wprowadzone na laptopie często nie skutkowały na innych urządzeniach takich jak tablet czy smartfon. Teraz ma się to zmienić a witryna stowarzyszenia Digital Advertising Alliance ma umożliwić wprowadzenie takich zmian, których skuteczność będzie zauważalna na każdym urządzeniu. Poza tym ustawienia poszczególnych urządzeń mobilnych również mają dawać takie możliwości, dzięki czemu synchronizacja Facebooka na wielu urządzeniach będzie wygodniejsza i łatwiejsza do zrealizowania. Ogólnie rzecz biorąc wprowadzane zmiany mają oczywiście charakter ogólny. Do zalet tych zmian można zaliczyć oczywiście praktyczność serwisu, która zostanie znacząco podniesiona. Jednocześnie jednak będzie się to odbywało kosztem prywatności użytkownika i z tym niestety trzeba się pogodzić. Szczegółowa ocena wprowadzonych zmian stanie się natomiast możliwa dopiero po jakimś czasie, gdy będzie wiadomo jak sprawdzają się one w praktyce.

Specjalista ds. SEO/SEM